Dag 5 - Tofino

10 september 2019 - Tofino, Canada

Na een wat minder goede nachtrust stonden we beide toch om 8:00 uur op. Een beetje humeurig van het niet lekker liggende bed maar toch wel enthousiast voor een nieuwe dag!

Als ontbijtje hadden we dit keer wat simpels, een yoghurtje en een croissantje van de supermarkt.

Voor vandaag stond er zoals eerder in de blog aangekondigd: Whale watching! Met zo’n 30 minuten rijden vanaf Ucluelet naar Tofino stonden we al snel bij de haven van  Tofino.

3B0E765D-BB37-4DAF-8CF1-11FABC434AF8

Omdat het nog geen tijd was voor de excursie zijn we eerst een rondje gaan lopen door de straatjes. Tofino is een leuk dorpje met verschillende kleine souvenirs winkels en restaurantjes. Er zijn eigenlijk meer excursie bedrijfjes (whale watching, bear tours, kajakken, flight tours etc) te vinden dan winkels en restaurants.

Om 11:30 uur konden we inchecken voor de tour, hier kregen we een uitleg en onze outfit! Heel stoer!

9D3A85D3-B921-45DC-ABB0-2723B9BF849E

2FDB14DD-E97A-410F-B15F-9825ACC6C1B87F525542-EE54-41E1-A63A-4142CD56EAE7

Met de groep (7) konden we naar de haven lopen om vervolgens in de Zodiac, The Blue Thunder, te stappen. Met Gregg als onze kapitein hebben we een ongelooflijk mooie en bijzondere tour gehad. We raasde over de Pacific Ocean op zoek naar wildlife. Met een tocht van bijna 3 uur kan je zeggen dat we heel wat beleefd hebben. Ontzettend veel zeeotters, echt, deze zijn zo ontzettend leuk! Zeehonden op rotsen en in het wier. Maar het meest spectaculair twee Californische grijze walvissen. (Zie filmpjes). Een van de walvissen kwam zo dichtbij, dat we er allemaal van schrokken, zelfs Gregg.

0DA27325-1A2F-4EAB-8FAC-B3B710B9AA46

Uitgewaaid en vol bewondering kwamen we weer aan wal. Nadat we onszelf uit ons pak hadden gehesen zijn we ergens wat gaan lunchen.

Op de terugweg naar Ucluelet zijn we bij Long Beach gestopt. Om ook hier toch nog even een wandeling te maken op het mooie strand. (Zie filmpje). Wij Nederlanders zijn ons strand gewend maar ik kan je zeggen, Long Beach was toch wel heel erg mooi. Aanzoek-waardig zegmaar ;) Nee, nou niet allemaal denken dat ik verloofd ben.. Maar zodat jullie een beetje snappen hoe zo’n strand zijn charmes heeft.

5AA3D219-62EB-440C-BB6D-E7C1B8EE2217AA32BC69-665F-4853-AA67-A0191B99BF8F7E794B25-5D57-4894-B02C-9C4979759CD5

Voldaan van een mooie dag op/bij de Pacific Ocean, zijn we terug naar Ucluelet gereden om daar nog even wat te eten en vervolgens vroeg naar bed te gaan.

“Smell the sea and feel the sky, let your soul and spirits fly”

Lieve groet,

Dagmar en Justin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo Stolk:
    10 september 2019
    Weer een mooie ervaring, leuke foto zo met die overalls. Wij vonden het in Portugal ook super om met zo'n RIB de zee op te gaan.
    Leuk om ieder dag op het werk met een reisverhaal van jullie te beginnen.
  2. Samantha:
    Oh die walwissen😍😍😍😍
  3. Petula Stolk:
    10 september 2019
    Wauw, wat een belevenis die walvis zo dichtbij! Daar droom je toch van!
    Stoere outfit ook, leuk hoor!
    Enne dat aanzoek komt echt wel een keer ❤️❤️
  4. Astrid Olree:
    11 september 2019
    Hu m’n reactie is weg, dan nog maar een keer.
    Allereerst complimenten over jullie outfit hahahha
    Zit ik dan met mijn visjes die aan mijn tenen knabbelen! Nee dan wat jullie daar zien wat een avontuur zeg!
    En volgens mij helpt een drankje er ook bij om die plaatsnamen uit te spreken, geweldig.