Dag 4 - Chemainus & Ucluelet

9 september 2019 - Ucluelet, Canada

De dag begon met een heerlijk ontbijtje in ons hotel. Deze was niet inbegrepen en moesten we dus nog apart afrekenen. Geen enkel probleem!

Pancakes, scrambled eggs, bacon and maple syrup on the side. With a black coffee and English breakfast tea.

146CF315-172D-407F-8489-BAEBA24832BA

Na een stevig ontbijt en de auto te hebben ingeladen zijn we rond 8:30u gaan rijden. Van Victoria richting Nanaimo, van Nanaimo naar Ucluelet, je gaat dan eerst naar het noorden en vervolgens naar het westen.

Met als eerste tussenstop: Chemainus. Dit dorpje staat bekend om haar enorme muurschilderingen, levensecht tot in de kleinste details. Dit heten ook wel ‘murals’. Heel leuk om even doorheen te lopen en de muurschilderingen te bewonderen.

ED4C750D-6F0D-41ED-9392-439A163FA7B67F64B50E-A2EF-4CB6-8B10-5E36806F15D4BF65AFDA-D53C-4C65-BCB3-F084CC5FAC61A16E5246-AE2F-4E55-A272-4F0FCAB8297F

Uiteraard ook fijn de benen even te strekken. Na een uurtje vonden we het wel weer genoeg geweest en zijn we doorgereden naar Ucluelet. Met nog zo’n 3,5u rijden zijn we beide nog even naar de ‘washroom’ geweest, deze heb je gewoon bijna overal en ze zijn allemaal openbaar. En nog schoon ook!

De route die we reden was erg leuk, beetje op zn Oostenrijks door de bergen en heuvelachtige wegen. Alleen dan wel 10x groter! Ontzettend mooie meren (Sprout lake) en hoge bomen langs de weg.

En, oh, hé! Een fietser, een wat?! Ja, een fietser.. die rijden gewoon naast je op de weg waar een auto 110km/u mag. Is heel gewoon daar. Ok.

Nog geen half uur voor de eindbestemming werden er signalen aangeven dat we mogelijk moesten stoppen in verband met werkzaamheden. En, jawel. We moesten aansluiten achter een lange rij auto’s. Gelukkig duurde dit maar 10 minuten (voor ons, de gene voor ons bleken er al veel langer stil te staan). We konden onze route vervolgen. We reden door een enorme bouwval met enorm veel keien en machines en werklui, ja ook op zondag!

F9093FFC-7463-4789-BBAB-A3306429D27D

Bij ons hotel aangekomen konden we helaas nog niet gelijk inchecken. In plaats daarvan hadden we de auto wel alvast geparkeerd en zijn we het stadje gaan verkennen. Op aanraden van de receptioniste zijn we ergens gaan lunchen. Na de lunch zijn we een stukje gaan lopen. We hebben zelfs zeehonden gespot in de haven!

Bij terugkomst bij het hotel konden we onze kamer in en hebben we alles uit de auto geladen. Eventjes in de kamer gezeten en daarna hebben we een wandelroute gedaan. The Wild Pacific Trail - Lighthouse Loop, een leuk rondje van 1,5 uur langs de kust. Heel gaaf uitzicht!

D4CCE791-30BA-4141-8B27-14347B9B46FB812D8FED-6CC9-402C-B1F3-5D10A1668F1EDB50393D-E63B-4F08-B89B-B125E4C896ED

In de avond zijn we in de buurt gaan eten bij Howler’s restaurant. Gezellig lokaal restaurant waar we beide voor de Fish&Chips zijn gegaan. Erg lekker!

8B232306-6C52-45A1-B711-666EE65B5D0A

Ucluelet ziet er in de avond best romantisch uit!

EE5ACE28-18B0-4405-943D-3DF1413AA168

Morgen rijden we naar Tofino voor de Whale watching!!

“The journey is the destination”

Lieve groet,

Dagmar&Justin

1. Theo Stolk:
    9 september 2019
    Zo, alweer veel gezien tijdens de reis, jullie hebben het druk.
  2. Roel:
    9 september 2019
    Bijzonder mooie route. Ook de fotot's van het "korte" wandelingetje.
    De Murals zijn ook nice, gaaf artwork!
  3. Astrid Olree:
    9 september 2019
    Hè hè doe is rustig aan ! Wat hebben jullie veel gezien op 1 dag zeg. Een mooie rit begrijp ik en ja bergen doen het altijd goed he
  4. Ingrid:
    9 september 2019
    Jullie doen inderdaad veel! Ziet er allemaal heel erg mooi uit daar...
    Af en toe rustdagje?
  5. Petula Stolk:
    9 september 2019
    Zo wat een mooie plaatjes!
    Lekker afwisselend, stukje rijden, wandelen, lekker eten en genieten maar!
    Ik kijk uit naar de whales....
  6. Annette:
    9 september 2019
    Zo, ik liep even achter maar ben nu bij met jullie reisverhalen. Wat doen jullie veel, leuk hoor!! Veel plezier daar xx
  7. Samantha:
    9 september 2019
    Avonturiers!! Wat goed dat jullie zo veel willen bekijken😍 zou ik gewoon doen, zolang je optijd je rust pakt en niet gebroken thuis komt xx liefs