Dag 2 - Rondje Vancouver

7 september 2019 - Vancouver, Canada

Vandaag gaan we Vancouver verkennen, dit doen we lopend, fietsend en met de bus!

Vanochtend ging om 8:00 uur de wekker, na een lange nachtrust waren wij fris en fruitig, maar voornamelijk erg enthousiast om de dag te beginnen!

Als ontbijt zijn we maar naar de Starbucks geweest, gewoon even voor het gemak zodat we snel op pad konden. Hier namen wij een koffie, een cappuccino met sojamelk en beide een croissantje met bacon en ei.

11932D3D-D06D-4209-B69F-F04E69E0B963

Vervolgens zijn we Vancouver verder ingelopen richting Coal Harbour. Hier hebben we een fiets gehuurd, hier krijg je dan een helm en slot bij. Met de fiets aan de hand zijn we richting Stanley park gelopen om daar te starten met onze fietsroute. Rondje Stanley park.

E6A9B1A8-BBF2-4BC3-B23D-D317EFEB2654

40281A83-25EB-418B-9A72-AA468382CD1A

8DA47E36-29E2-4FE1-9AB7-2DB85DD89BEC

Schitterend park met enorm mooi uitzicht rondom. Tussendoor zagen we nog de welbekende totempalen, uiteraard even gestopt voor een foto.

B33A8939-CEAB-48F4-AC5A-465D0837C159

Aan het einde van ons rondje zijn we op een bankje gaan zitten, het toeval kon niet erger, op dit bankje stond: in loving memory of Dagmar;

C652CFB6-286F-4D64-AAF5-1B7BD0CADAFF

hahahaha ja echt, hier hebben we nog een zeehond gespot in de zee, terwijl wij aan onze stroopwafel zaten.

Na het rondje Stanley park hebben we de fietsen teruggebracht en zijn we naar de dichtstbijzijnde bushalte gelopen om de bus te pakken naar Capilano Suspension Bridge. Dit was echt heel erg tof! Super hoog allemaal (70m), dat wel, en 137m lang. Dat is best spannend! Die brug wiebelt echt enorm! Ze adverteren dan ook met: reassuringly wobbly since 1889! Je kon naast de Suspension Bridge ook nog een parcours afleggen waarbij je over bruggetjes loopt hoog tussen de bomen. Een ander stuk heette de Cliffwalk, ja echt leuk. Not. Mega smal en hoog hahahaha. Maar toch als een ware held het stuk gelopen. (Zie ook filmpje)

5289C4C9-4251-4FFB-BC40-078B7ABA9E0A5ABF9B78-F3F1-4AAC-A54C-69C05AE264AA98F544DD-1C56-4C0D-8DD0-18B5D37A479F

Bij de souvenir winkel heb ik nog een heel leuk beeldje gekocht van een beer!

Terug richting de stad met de gratis shuttle, waarin we ook nog wat uitleg kregen gedurende route.

Aangekomen in de stad zijn we gelijk weer op pad gegaan, we gingen richting de Gastown steam clock. Mooie klok, die dus op stoom draait! Tof!

A8DB10C1-50D7-48D3-B3A4-94A6DCBF0FDE

Onderweg hebben we nog even langs de haven gezeten, echt mega cruises die daar liggen. Moest gelijk aan opa denken en kon wel janken. Maargoed, mooi om te zien, echt enorm! Ze vaarden ook nog weg waarbij ze flink de toeter lieten horen!

Nadat we de Steam Clock hadden gezien zijn we als laatste vandaag naar de Vancouver Look out geweest. Je gaat dan met een half glazen/ijzeren lift naar boven, halverwege kan je dan naar buiten kijken. Tot je boven komt en uitstapt. Dan kom je in een soort Euromast terecht! Uitzicht was echt geweldig! Je kan een rondje lopen en dus alle kanten van Vancouver zien. Heel mooi met het zonnetje dat aan het zakken was.

ACD2C734-DE35-4DA9-8379-24DB74C164B7

“Better to see something once than to hear about it a thousand times”

Lieve groet,

Dagmar en Justin

1. Rene Sijmons:
    7 september 2019
    Geniet ervan en groetjes uit Vlissingen. Yvonne kan niet reageren via [email protected]
  2. Dagmar:
    7 september 2019
    Hoi! Ik heb Yvonne ook niet toegevoegd want had haar mail niet. Kan ik haar via deze mail toevoegen?
  3. Rene Sijmons:
    Haar mail is
    [email protected]
    Dan werkt de link niet op de site want we hebben dat mailadres al twee keer eerder aangemeld. Groetjes van een nachtuil (nu hier 06:00 uur)
  4. De aller leukste nicht van de wereld aka Steffie:
    7 september 2019
    Wat leuk allemaal lieverds!
    Geniet ervan samen ❤️
  5. Astrid Olree:
    7 september 2019
    Zo de kop is er af en wat voor één, een mooie route zo, en leuk dat je ook gefietst heb. Zo kom je wel snel op mooie plekjes denk ik. Leuke foto’s
  6. Theo Stolk:
    7 september 2019
    Dat was al een drukke eerste dag met leuke dingen, staat nog heel wat op het programma. Voor vanavond al een restaurant gezocht, ben benieuwd wat jullie gaan eten?
  7. Petula Stolk:
    7 september 2019
    Wat een dag! Gevaarlijk hoor; stroepwaffels eten in het park hahaha! Ook nog lekker weer, genieten maar ❤️
  8. Roel:
    9 september 2019
    Suspension bridge… super spannend!
  9. Samantha:
    9 september 2019
    Aaaaaawh wat een mooie foto’s onwijs gaaf.. stroopwafels wat zijn we toch lekker hollands haha ❤️ En dat je dacht aan opa.. zo lief❤️ Hij zal vast met trots meekijken xxx doe voorzichtig schatten!