Dag 1 - De vlucht

6 september 2019 - Vancouver, Canada

De dag begon nog lekker met een beetje uitslapen, half 9 op en rond 11:00 uur al klaar met alles. Nog een uurtje lummelen tot pappa ons kwam ophalen.

B9088068-807D-4D7F-9D83-1350E371FCFB

Alles op het vliegveld verliep vlot, in een half uur waren de koffers ingecheckt en waren we al langs de douane! Nog even een paspoort controle (die vonden we nogal science fiction achtig) zo eentje waarbij je in een camera moest kijken en er een soort licht heen en weer ging.

Nog even lunchen voor €20,- ahum, daar heb je dan ieder een broodje voor en 1 flesje water.... Daarna nog voor een tijdschrift en een Twix door Schiphol gelopen, je moet toch wat in die wachttijd. En al snel konden we boarden. Echter zaten we nog wel tot half 5 in een stilstaand vliegtuig.

676C9526-58BF-460F-A45F-6F31974087FC

Op mijn programma tijdens de vlucht stond: Aladdin, Vaiana en Shazam. Tussendoor nog wat plaspauzes en hier en daar wat eten.

FED7B655-335E-4B2C-BE62-1C01C3754833

Bij Justin: Coldplay documentaire en John Wick 3.

We kregen ook nog zo’n 3x eten, was wel lekker maar het is toch altijd wel een beetje ziekenhuisvoedsel, het is het net niet zegmaar. De eerste keer had ik alles uitgestalt en viel er iets van mn plankje, tsja krijg dat maar eens te pakken hahaha

98872AD1-4989-417B-9CCF-4A92855376CA

Tussendoor had ik ook nog de koffie gemist want ja ik moest plassen. Uiteindelijk kwam Justin mij verblijden met een koffie (die we dus kennelijk zelf konden halen....)

EINDELIJK, na 9,5u vliegen kwamen wij aan in Canada. Ging in het begin wel snel maar er is toch altijd wel weer iets. We hadden namelijk Stroopwafels gekocht in t vliegtuig en ja, die moet je dan ook aangeven bij de controle. Dat ging dan zegmaar ook nog wel snel, maar toen we bijna bij de eindstreep waren, werden we een andere kant op gestuurd. Ik moest nog even uitleggen wat voor koekjes ik bij me had... hierdoor duurde het nog een uurtje extra.

Na zo’n 2 uur op het vliegveld konden we eindelijk met de metro richting hotel. We hebben nog iets gegeten en toen gingen we maar naar bed. Lange dag!

Morgen staat op de planning: Vancouver ontdekken, Vancouver look-out, fietsen en de suspension bridge :)

“𝐼𝓉 𝒹𝑜𝑒𝓈𝓃’𝓉 𝓂𝒶𝓉𝓉𝑒𝓇 𝓌𝒽𝑒𝓇𝑒 𝓎𝑜𝓊 𝒶𝓇𝑒 𝑔𝑜𝒾𝓃𝑔, 𝒾𝓉’𝓈 𝓌𝒽𝑜 𝓎𝑜𝓊 𝒽𝒶𝓋𝑒 𝒷𝑒𝓈𝒾𝒹𝑒 𝓎𝑜𝓊”

Lieve groet,

Dagmar en Justin

1. Theo Stolk:
    6 september 2019
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Maar je weet toch van Border Security op televisie dat Hollandse Stroepwaffels verdachte goederen zijn🤣🤪. Slaap lekker voor straks.
  2. Roel:
    6 september 2019
    Een heel avontuur al! Bijzonder verhaal. Misschien dachten ze dat de 'Amazing' Stroopwafels in dat zakje zaten. You never know😎
  3. Astrid Olree:
    6 september 2019
    Een hele reis, maar het word dan ook een heel avontuur!
    Veel plezier in Vancouver en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal xx
  4. Petula Stolk:
    Spannende start haha!
    Nu genieten van deze geweldige reis en elkaar!