Dag 9 - Capitol Reef National Park - Moab

9 september 2023 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Voor vandaag stond er een reis van 4,5 uur op de planning, naar Moab. Na een wat onrustige nacht door onze omliggende buren zijn wij rond 9.30u vertrokken. Onze buiken waren weer goed gevuld na een ontbijt in het hotel.

Halverwege de route zijn wij gestopt bij Capitol Reef National Park om daar nog mooie rotspartijen te aanschouwen.

Als eerste reden wij naar het Visitor Center om een kaart te halen en een toiletbezoek te plegen. Vervolgens zijn wij naar Panorama Point gereden voor een uitgestrekt uitzicht. (Zie video).

IMG_5082IMG_5086

Daarna zijn wij gestopt bij een punt waarbij je zicht had op een paar rotsen die op een kasteel leken. Vandaar de naam: The Castle.

IMG_5093IMG_5096

Naast het Visitor Center zat een soort boomgaard genaamd Fruita, waar je zelf je fruit kon plukken, verderop was er ook een grasveld met picknickbankjes, waar wij onze lunch hebben gegeten.

IMG_5100

Als laatste wilde wij de wandeling doen naar de Hickman Bridge, maar omdat het ondertussen al 36 graden was en nergens schaduw, hebben wij maar een klein stukje gelopen en zijn wij daarna weer de auto ingestapt. Door naar Moab.

IMG_5104IMG_5106IMG_5111

Na weer een route door verschillende landschappen, rotspartijen en vlaktes waren wij rond 17.00u aangekomen bij Moab.

IMG_5120

Onze dag hebben wij afgesloten met een rondje wandelen door het dorp en een lekker bord pasta.

“It’s not what you look at that matters. It’s what you see.”

1. Jenn, Cliff en Milo:
    9 september 2023
    Verstandig om ook weloverwogen keuzes te maken met 36 graden. Ziet er weer prachtig uit. Jullie worden denk ik mega bruin hahaha
  2. Ingrid:
    9 september 2023
    Inderdaad heel verstandig om niet bij 36 graden nog een wandeling te gaan maken.
    Zo te lezen hebben jullie al aardig wat stappen gezet!
    Wederom mooie foto's.
    Dank! X
  3. Petula Stolk:
    9 september 2023
    Ik kan er niet over uit, zoveel moois! Maar idd bij die hitte oppassen en smeren, smeren, smeren en heel goed dat jullie een petje dragen. Al zou een Stetson nog veeeel leuker zijn….😜
  4. Samantha:
    9 september 2023
    Super gaaf jongens! Jullie worden inderdaad lekker bruin!!