Dag 8 - Bryce Canyon National Park

8 september 2023 - Bryce Canyon National Park, Utah, Verenigde Staten

Hoodoos! Hoodoos! Wat?! Ja, die hebben wij vandaag bekeken. Dat zijn hele mooie hoge rotspilaren.

Wij lieten Zion National Park achter ons met nog eenmaal een route van een uur door het prachtige landschap. Een mooi begin van de dag!

Ook vandaag veranderde het landschap in iets nieuws, dit keer uitgestrekte weilanden. Wat uiteindelijk eindigde bij Bryce Canyon National Park. Hier waren het meer bossen met hier en daar een hert.

Onze auto hebben wij geparkeerd bij het Visitor Centre van het park, vanaf hier kon je namelijk een gratis shuttle pakken naar elk mooi uitkijkpunt langs de Scenic Drive. Bij elk punt kon je een wandeling en foto’s maken.
Onze eerste stop was bij Bryce Point, een schitterend uitzicht over alle hoodoos en alle bergen daarachter.

IMG_4932IMG_4976

Daarna zijn wij met de bus naar Inspiration Point gereden, waar je net weer een iets ander uitzicht had, waaronder op de Wall of Windows.

IMG_4955IMG_4983

Sunset Point was de volgende op de route, hier begint de indrukwekkende Navajo Loop Trail, waarbij je een afdaling maakt door de kloof. Echt heel gaaf! Aan het einde van de kloof hebben wij een bocht gemaakt en zijn wij verder gewandeld richting Sunrise Point. Deze wandeling is totaal ‘maar 4,6km’ maar met 30 graden en 200 meter dalen en daarna weer 100 meter omhoog was deze behoorlijk pittig. Maar zo absoluut de moeite waard! Wij hebben onze ogen uitgekeken. (zie videos)

IMG_4987IMG_5003IMG_5007IMG_5013IMG_5022

Na even doorzetten kwamen wij aan bij een punt waar wij onszelf hebben getrakteerd op een ijsje. Dit deed ons erg goed, daarna zijn wij met de bus terug gereden naar het Visitor Centre om daar met de auto naar ons hotel te rijden. Deze lag gelukkig op een paar minuten rijden vanaf het park.

Ons hotel bestaat uit meerdere lodges en heeft een Western look-and-feel. Waarbij de huifkar bij een paardenstal staat, de geweien aan de muren hangen en heel veel van hout is gemaakt. In de avond hebben we lekker van een buffet gegeten.

IMG_5062

Morgen weer een nieuwe dag!

“At the end of the day your feet should be dirty, your hair messy and your eyes sparkling.”

1. Jenn, Cliff en Milo:
    8 september 2023
    Yay weer de eerste. Ziet er wederom zo mooi uit weer allemaal! Kan me voorstellen dat het in die warmte ook erg pittige wandelingen zijn. Dat restaurant past er ook helemaal bij haha. Echt zo Amerikaans, soort Western Movie. :) :)
  2. Ingrid:
    En ik de tweede!
    Weer geweldig mooi!
    En zo on-europees.
    Als dat een goed woord is. Maar ik bedoel dat het allemaal heel bijzonder is .
    Ik hoop dat jullie lekker slapen na pittige wandeling.
    Veel liefs! X
  3. Eline, Rocco en Colin:
    Oh wauw, wat mooooooi!!
    Heerlijk om jullie zo te zien genieten!
    Heel veel liefs van ons Xxx
  4. Astrid Olree:
    8 september 2023
    Leuk die puntige bergen, en mooie doorkijkjes.
  5. Petula Stolk:
    8 september 2023
    Wat een mooie plaatjes, betoverend met ook die intens blauwe lucht! Sfeervol zo’n hotel uit het Wilde Westen, hahaha, past er helemaal bij. Op naar het volgende moois.
  6. Theo Stolk:
    8 september 2023
    Net even op de website van het hotel gekeken, dat ziet er wel mooi uit zeg, hebben jullie ook zo'n mooie kamer. En ook lekker, een zwembad. Geniet er van.