Dag 7 - Zion National Park

7 september 2023 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend ging zoals gebruikelijk om 6.30 uur de wekker zodat wij vroeg op pad konden gaan. Het zou vandaag 33 graden worden en er stond genoeg op de planning. Na een ontbijt bij ons hotel zijn we onze fietsen op gaan halen, in eerste instantie een city bike, maar wij vonden een e-bike dit keer toch ook wel prettig. Na deze upgrade konden wij beginnen aan onze tour door Zion National Park.

De ochtend begon fris want de zon had zich nog verstopt achter de schitterende bergen. Maar na een uur brandde de zon goed en krachtig in de strakblauwe lucht. Wij begonnen de fietsroute door een leuk park met bruggen over de Virgin River. De route was makkelijk en rustig omdat je de weg deelt met de gratis Shuttle en er verder geen ander verkeer rijdt. (Tot oktober mogen hier geen auto’s rijden.) Hoe verder wij fietsten, hoe mooier en indrukwekkender het werd. (Zie videos). Hier en daar liepen er muildierherten langs de weg, zo dichtbij dat je ze bijna kon aaien.

Wij zijn als eerst doorgefietst naar het einde van de route (Temple of Sinawava). Hier konden wij de fiets parkeren en te voet verder. Via de Riverside Walk kwamen wij uit bij de Narrows, dit is het punt dat je verder kan door het water. Helaas hadden wij daar niet de geschikte schoenen voor, dus zijn we na wat getwijfel toch terug gewandeld naar de fiets.

IMG_4759IMG_4766IMG_4786IMG_4784IMG_4788

Na deze wandeling zijn we doorgefietst naar Weeping Rock, hier kon je een kleine wandeling omhoog doen en kwam je uit bij een grote rots waar druppels water vanaf sijpelde. Verfrissend en mooi om te zien. (Zie video)

Halverwege het park hebben wij nog een stop gemaakt bij Court of the Patriarchs, uitzicht over drie grote rotspartijen. Met nog een mooie wandeling, echter werd het toen erg heet en zijn wij weer terug naar de fiets gewandeld. (Zie video)

Zion National Park is echt adembenemend mooi, af en toe waren wij sprakeloos en kwamen zelfs de tranen weer in de ogen.. ZO MOOI en ZO GEWELDIG!

IMG_4818IMG_4852IMG_4889

Na een laatste deel fietsen hebben wij de fietsen ingeleverd en zijn wij naar het hotel gegaan voor een verfrissende duik in het zwembad. Heerlijk!

Voor ons avondeten zijn we naar een Mexicaans restaurant geweest, waarna wij weer op tijd terug naar het hotel gingen om ons voor te bereiden voor weer een nieuwe dag!

“The biggest adventure you can take is to live the life of your dreams”