Dag 6 - Springdale (Zion National Park)

6 september 2023 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Gisteravond was een latertje voor ons, namelijk 00.30u! Dus ging onze wekker ook een uurtje later. Onze dag begon met een ontbijtje in een klein tentje in het ‘Parijse winkelstraatje’. Koffie met een croissant. Daarna hebben wij onze spullen gepakt en zijn wij richting Zion gereden.

Met weer een rit van 4,5 uur op de planning, zijn wij na drie kwartier rijden als eerst gestopt bij de Hoover dam. Dit was echt zoals alles hier in Amerika, gigantisch! Echt heel indrukwekkend! (Zie video). De Hoover dam wekt energie op voor in de staten Nevade, Arizona en Californië.

IMG_4689IMG_4697

Lake Mead is het meer wat is ontstaan door de aanleg van de dam. Dit geeft het een extra mooi uitzicht vanaf de brug.

Na de Hoover dam zijn wij doorgereden naar onze eindbestemming van deze dag. Tussendoor nog even gestopt voor wat te eten en een toiletbezoek. De wegen die wij reden waren weer verschrikkelijk mooi en onbeschrijfelijk! Op een gegeven moment reden we zelfs tussen de bergen in en voelde wij ons heel klein. (Zie video).

Hoe verder wij richting Zion kwamen, hoe mooier het werd! Toen wij zagen dat ons hotel zich er middenin bevond, kon onze dag niet meer stuk. Hoe geweldig is dit?!

IMG_4725IMG_4726IMG_4721

Na het inchecken hebben wij door het dorp gelopen en zijn wij een hapje gaan eten bij Jack’s Sportbar. In elke hoek hingen televisies maar het eten was erg lekker. Later op de hebben wij nog een rondje gelopen in het donker en de sterren bewonderd, dat zijn er echt heel veel!

Morgen gaan we Zion National Park in op de fiets en maken wij een mooie wandeling.

(Wij zitten nu in Utah, met een tijdverschil van 8 uur met NL ipv 9 uur.)

“Happiness is planning a trip with the ones that you love.”

1. Ingrid:
    6 september 2023
    Ziet er werkelijk schitterend uit!
    Wat fijn dat jullie zo genieten!
    Slaap lekker straks en morgen veel plezier in Zion.
    Liefs,
  2. Atia:
    One word: prachtig!!!
  3. Jenn, Cliff en Milo:
    6 september 2023
    Mooi zeg tussen die bergen door! Dan is een lange rit helemaal niet erg! Ben benieuwd naar Zion. Zo te zien is het goed warm daar. Hier ook trouwens maar jullie plantjes doen het nog goed! :)

Lieeeefsss
  4. Astrid Olree:
    6 september 2023
    Geweldig die dam! En een mooie rit door de bergen, leuk om elke keer die verschillende landschappen te zien.
  5. Samantha:
    6 september 2023
    Wauwww ook deze foto’s geweldig al die natuur!😍😍