Dag 4 - Lone Pine

4 september 2023 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Vanochtend begon de dag met bewolking en miezer. Om 8.30u zaten wij in de auto richting Lone Pine. Al snel begon het te regenen eigenlijk en werd de bewolking erger. Onze route was voor een groot deel hetzelfde als gisteren; wij moesten weer richting Yosemite en zijn via de vallei verder gereden om zo bij de Tioga Road te komen.

Het begin van onze route in Yosemite werd steeds slechter en het werd heel mistig/bewolkt. Het had wel wat mysterieus/sprookjesachtig.

Eenmaal op de Tioga Road (de route met de mooiste uitzichten, immense granieten rotsen, bergmeren, uitgestrekte weides en groeve met sequoiabomen) zagen wij he-le-maal NIKS. Ons zicht was maar zo’n 3 meter en dat zeker voor een groot deel van de reis. Toen de mist eindelijk wegtrok, begon het keihard te regenen, wat zeker ook nog lang duurde.

Onze eerste stop was bij Tenaya Lake, een van de grootste meren van Yosemite, en wordt omgeven door ruige bergen. Hier was het nog heel erg mistig maar wel heel mooi! Even snel de auto uit voor een paar foto’s, brrr ondertussen 7 graden!

Tenaya lake 2

Tenaya lake

Hup, weer in de auto en door naar de volgende stop: Tuolumne Meadows. Enorm uitgestrekte weide met herten en de Nevadadikhoornschapen. Echt zo gek om een enorme vlakte te zien tussen de bergen in.

Tuolumne Meadows
Daarna kwamen wij bij de Tioga Pass, waar wij al snel verwonderd raakte door het mooie meer Tioga Lake, die zich verder uitmondde tot een waterval in de bergen. En de lucht die verder openbrak!

Tioga lake
Wij reden langs het meer, steeds verder omhoog de bergen in, tot we op een punt van 3.031 meter waren. Oh, wauw. Dit uitzicht, niet te omschrijven en zeker ook niet in zijn schoonheid vast te leggen. Kippenvel en tranen zo mooi. (Zie video).

IMG_4495IMG_4498IMG_4499
Al snel waren wij uit de bergen en kwamen wij bij onze volgende stop: Mono Lake. Echter niet ernaast maar bij een restaurant wat uitzicht bood op het meer. Na een lunch en eindelijk een zonnetje op ons gezicht, reden wij door naar onze eindbestemming: Lone Pine. Ook deze route was adembenemend mooi! (Zie video’s). Niet vast te leggen op beeld maar wauw! Het klimaat veranderde heel snel, van de 7 graden vanochtend, naar de 27 graden in de middag.

Ons hotel ligt echt prachtig gelegen!

Als avondeten even snel een broodje bij de Subway gehaald, en ons voorbereiden voor weer een lange reisdag morgen: Las Vegas !!

“Always take the scenic road.”