Dag 3 - Yosemite National Park

3 september 2023 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ons reisbureau Tioga had al aangegeven dat wij voor het bezoeken van een National Park, vroeg moesten opstaan omdat je anders in de file kwam te staan en er nauwelijks meer parkeerplekken beschikbaar zouden zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Onze wekker stond om 6.30u, zodat wij om 7.30u in de auto konden zitten.

Na een half uur rijden kwamen wij bij onze eerste stop: Mariposa Grove. Hier staan enorme sequoia bomen, waarvan de alleroudste “Grizzly Giant” van wel 2700 jaar oud!! En de Tunnel Tree, waar je doorheen kunt lopen.

IMG_4324Tunnel Tree

Wij hebben hier een uur gewandeld en enorm genoten van de natuur. Zo hebben wij heel veel Chickaree’s (douglaseekhoorns) (zie video) gezien en ook twee mule deers (muildierhertjes).

Mule deer
Na onze wandeling door de Mariposa Grove, moesten wij nog 1 uur rijden naar Yosemite Valley. Hier verbaasde wij ons zo enorm, het stond echt helemaal vol met auto’s en wij hebben daardoor nog zeker 45 minuten rondgereden op zoek naar een parkeerplek. Dit weekend is Labor Day weekend, dus alle gezinnen trokken erop uit. Vandaar de drukte. Maar dit mocht de pret niet drukken; hierdoor hebben wij wel meer van de omgeving kunnen gezien.

Een wandeling door de Valley was echt heel mooi, wij hebben de Yosemite Falls bewonderd en alle omliggende natuur. Overal was het enorm druk maar hier en daar vonden wij toch een beetje stilte om te kunnen genieten.

TunnelviewYosemite FallsIMG_4365

Morgen staat er een lange reisdag op de planning, dan rijden wij naar Lone Pine (zo’n 5 uur). Wel een van de mooiste wegen: de Tioga Road. Met tussendoor hopelijk nog mooie plekjes om te stoppen.

“Travel opens your heart, broadens your mind, and fills your life with stories to tell.”