Dag 3 - Yosemite National Park

3 september 2023 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ons reisbureau Tioga had al aangegeven dat wij voor het bezoeken van een National Park, vroeg moesten opstaan omdat je anders in de file kwam te staan en er nauwelijks meer parkeerplekken beschikbaar zouden zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Onze wekker stond om 6.30u, zodat wij om 7.30u in de auto konden zitten.

Na een half uur rijden kwamen wij bij onze eerste stop: Mariposa Grove. Hier staan enorme sequoia bomen, waarvan de alleroudste “Grizzly Giant” van wel 2700 jaar oud!! En de Tunnel Tree, waar je doorheen kunt lopen.

IMG_4324Tunnel Tree

Wij hebben hier een uur gewandeld en enorm genoten van de natuur. Zo hebben wij heel veel Chickaree’s (douglaseekhoorns) (zie video) gezien en ook twee mule deers (muildierhertjes).

Mule deer
Na onze wandeling door de Mariposa Grove, moesten wij nog 1 uur rijden naar Yosemite Valley. Hier verbaasde wij ons zo enorm, het stond echt helemaal vol met auto’s en wij hebben daardoor nog zeker 45 minuten rondgereden op zoek naar een parkeerplek. Dit weekend is Labor Day weekend, dus alle gezinnen trokken erop uit. Vandaar de drukte. Maar dit mocht de pret niet drukken; hierdoor hebben wij wel meer van de omgeving kunnen gezien.

Een wandeling door de Valley was echt heel mooi, wij hebben de Yosemite Falls bewonderd en alle omliggende natuur. Overal was het enorm druk maar hier en daar vonden wij toch een beetje stilte om te kunnen genieten.

TunnelviewYosemite FallsIMG_4365

IMG_4404
Morgen staat er een lange reisdag op de planning, dan rijden wij naar Lone Pine (zo’n 5 uur). Wel een van de mooiste wegen: de Tioga Road. Met tussendoor hopelijk nog mooie plekjes om te stoppen.

“Travel opens your heart, broadens your mind, and fills your life with stories to tell.”

1. Eline, Rocco en Colin:
    3 september 2023
    Oh wauw zeg, echt prachtig!! Fijn dat jullie, ondanks de drukte, zo hebben genoten van de natuur.
    Veilige reis morgen en heel veel liefs van ons!!
  2. Jenn, Cliff en Milo:
    3 september 2023
    Ziet er heel mooi uit! Leuk ook die boom, dat is toch niet normaal hoe groot! Geniet ervan en succes met de lange rit!
  3. Ingrid:
    Schitterend daar.
    En die bomen zijn inderdaad huge...
    Hebben wij hier niet in Kralingse bos.
    Hele fijne dag morgen weer en slaap lekker na al dat wandelen! Xxx
  4. Astrid Olree:
    3 september 2023
    Prachtig, en ja jammer van die drukte gelukkig is het goed gekomen.
  5. Petula Stolk:
    3 september 2023
    Wow! Alles is gigantisch en ook gigantisch mooi! Fijne dag morgen en een veilige reis.
    Dikke knuffel van ons.
  6. Soraya:
    Gaaaf!!
  7. Atia:
    4 september 2023
    Prachtig!!
  8. Oma en Opa:
    4 september 2023
    Wathebben jullie een schitterende vakantie en geniet er maar ten volle van.

Oma en Opa