Dag 20 - Whale Watching Tour

20 september 2023 - Monterey, California, Verenigde Staten

Schip ahoy!

Walvissen en andere wildlife spotten, dat is wat wij vandaag hebben gedaan!

De ochtend was lekker op ons gemak, een beetje de koffers organiseren, douchen, thuisfront bellen, beetje lummelen zegmaar. Rond een uurtje of 10 zijn wij naar de Starbucks geweest voor een ontbijtje, zeker lekker met een Pumpkin Spice Latte (herfst in een beker) hihi. Met nog wat fruit en een yoghurtje zijn wij naar het dichtbijzijnde park van Monterey gereden om het daar in het zonnetje op te eten.

Na een korte wandeling door het park en langs de pier van Monterey, konden wij ons om 13.00 uur al aanmelden bij de balie van de Whale Watching Tour.

Om 13.30 uur vertrok de boot en het was heerlijk! Lekker zonnetje met een frisse zeewind door de haren. Tijdens de 3 uur durende tour hebben wij een paar walvissen van héél dichtbij gezien, zeeleeuwen en een hele school dolfijnen! Zo ontzettend gaaf om dit te mogen meemaken.

Deze keer heb ik eigenlijk gewoon volop van de mooie momenten genoten en maar een paar filmpjes gemaakt. (Zie video’s).

Na de tour zijn wij nog verder langs de pier gelopen en hebben wij nog wat zeeotters kunnen spotten (helaas wel te ver weg voor een foto). Verderop ook nog pelikanen, zeehondjes en uiteraard weer heel veel zeeleeuwen. Een geslaagde dierendag dus hahaha.

IMG_6173IMG_6196IMG_6197IMG_6202IMG_6208

In de avond hebben wij een beetje op tijd gegeten bij een Pub, waar wij nog buiten in het zonnetje konden zitten.

Vandaag was een mooie afsluiting van onze ontzettend mooie reis! Morgen zal ik nog een leuke samenvatting maken op het vliegveld en deze nog plaatsen voordat wij de lucht in gaan.

“Go where you feel most alive.”