Dag 19/20 - Vancouver

25 september 2019 - Vancouver, Canada

Onze laatste 2 dagen in Vancouver gingen heel snel voorbij, ondanks dat we niet zoveel wilde doen hebben we toch beide dagen veel gelopen. Voornamelijk de souvenirs kopen en de stad nog een keertje in.

Gisteren moesten wij een flink stuk rijden. Het langste stuk van de hele vakantie. Van Kelowna naar Vancouver was bijna 400km. We hebben dan ook 4,5 uur in de auto gezeten.. pfoeh! Daar word je gaar van.

De omgeving was nu ook niet heel boeiend meer, al snel waren we uit Kelowna en reden we 120 op de snelweg. Veel was er niet te zien en de natuur was ook zo goed als verdwenen.

Onze eerste stop was het hotel, hier hebben we ingecheckt en de auto helemaal leeggehaald. Deze moesten we namelijk in gaan leveren. Nadat alle koffers en rommel, schoenen en jassen uit de auto waren gehaald zijn we Vancouver weer ingereden. Bij het vliegveld moesten we Guy terug brengen. Ja, de auto hebben we een naam gegeven. Justin vond het dan ook erg moeilijk om hem achter te laten.

3519F42A-834F-4D31-B0CC-57BFE0AE8441F26A1535-2BA7-4983-A124-7564BF62BC75

Eenmaal de auto teruggebracht, ik heb Justin van de motorkap af moeten trekken.. zijn we de stad ingegaan met de skytram. (Dit is de metro die ze gebouwd hebben sinds de olympische spelen)

Sinds de ochtend heeft het alleen maar geregend gisteren, het was dan ook vies en koud.

Rond 9en waren wij weer terug in het hotel om lekker warm te douchen en het bed in te kruipen met de tv aan.

Vanochtend hebben we heerlijk ontbeten, en begon zelfs de zon te schijnen!

05FC6497-305D-4402-8A5A-9FF1CDF58D13AD840CCF-922C-445B-80BA-4F90C508AAE6

Om 11:00 uur konden wij inchecken, we hebben dan ook de ochtend zitten wachten op de kamer vanwege de wifi. Helaas deed de app het niet goed en lukte dit dus niet. Dan maar de stad in.

Eenmaal met de shuttle afgezet bij het vliegveld konden we met de skytram de stad in. Eerst nog even gebruik gemaakt van de wifi op het vliegveld om poging 2 tot inchecken te doen. Dit keer konden we wel inchecken maar waren bijna alle stoelen bezet. Uiteindelijk flink wat moeten betalen voor stoelen naast elkaar. (Om nou 10 uur lang alleen te zitten is ook niet echt gezellig)

Na het incheck-gedoe zijn we dus de stad in geweest tot in de avond. Geshopt till we dropped, cupcakes gegeten en in de avond een afsluiter bij de haven met een drankje! Proost!

7EFF4D27-0857-4440-A36C-7B13ACD8CA8FFB8C130C-3B8A-4B18-B99C-0E743C14AEF7BDB61ABB-6DFB-4AD9-8770-509D7C9A6B75

AB10DE09-2DC7-48F7-A211-0A820A6A3A0A

Het drankje wat we dronken was bij het water. Hier lag, je zal het niet geloven, de Holland America Line. Met voorop de boot Amsterdam/Rotterdam. Te toevallig! Even fotootje van gemaakt!

8D3B1901-0B26-4649-AEBC-E5A3C8AC63E4

Morgen vliegen wij 17:45u Canadese tijd en zullen we donderdag 12:00u Nederlandse tijd aankomen op Schiphol.

Ook zal ik morgen onze aller laatste blog plaatsen, dus stay tuned.

”We believe the world needs more Canada”

Lieve groet,

Dagmar en Justin

1. Ingrid:
    25 september 2019
    Dank je wel Dagmar voor het ons laten volgen van jullie mooie, bijzondere reis. Je hebt dat zo leuk gedaan! En alhoewel we blij zijn jullie straks weer te zien, zullen we je verhalen missen..
    😕
    Liefs!
  2. Dagmar:
    25 september 2019
    Leuk dat jullie onze blog wilde lezen! Het was zeker een bijzondere reis. Ook wij zijn stiekem weer blij om lekker thuis te zijn. Liefss x
  3. Astrid Olree:
    25 september 2019
    Afkicken dat wordt het lieffies, maar Justin geen nood thuis wacht jullie ‘Even Green’ (lees groene VW Golf). Ook nog eens gedaan waar je goed in bent.......shoppen! Benieuwd naar jullie laatste verhaal.
    Voor nu veilige thuisreis hou van jullie 😘
  4. Dagmar:
    25 september 2019
    Zeker! Heel gek om volgende week weer in ons normale ritme te zitten. We kunnen ook niet wachten ons mooie groene golfje weer te zien! :D
    Loveyouu xx
  5. Petula Stolk:
    25 september 2019
    Ja het is voorbij lieverds! Maar wàt een reis hebben jullie gehad! Geweldig toch, en we hebben allemaal meegenoten.
    Goede vlucht naar huis; ik kan niet wachten om jullie te knuffelen ❤️
  6. Dagmar:
    Ongelooflijk mooie reis! We knuffelen snel! Liefsss