Dag 19 - Monterey

19 september 2023 - Monterey, California, Verenigde Staten

Van het mooie strand van Pismo Beach, naar het mooie Monterey!

Vanochtend zaten wij al om 8.00 uur in de auto, wij moesten namelijk weer zo’n 3 uur rijden. Een korte stop voor een koffietje en chocoladebroodjes bij de supermarkt en door! Het was vroeg en nog erg bewolkt toen wij wegreden dus heb ik nog lekker even mijn ogen dichtgedaan.

Wij kwamen om 11.15 uur aan bij ons hotel, maar helaas nog te vroeg om in te kunnen checken. Wij zijn daarom maar gelijk doorgereden naar de mooie route langs de kust waar je verschillende uitkijkpunten hebt en hier en daar een wandeling kon doen.

De weg langs de kust was echt prachtig, de zon was doorgebroken en alle wolken waren verdreven.

IMG_6060

Onze eerste stop was bij Soberanes point. Schitterend uitzicht en een kleine wandeling langs de kust.

IMG_6034IMG_6077

Daarna zijn wij doorgereden naar de Waterfall Overlook Trail, hier kon je naar een uitzichtpunt lopen met een mooie waterval die eindigde in de zee.

IMG_6084

Na deze korte wandeling zijn wij naar de Partington Cove Trail gereden. De auto kon je langs de kant zetten en vervolgens te voet een heel stuk naar beneden wandelen. Onderweg spotte ik nog een paar kolibries!! Zo mooi! De weg vervolgde naar een heel mooi uitzichtpunt over de zee met een bankje. (Zie video) Een stuk terug kon je ook nog een andere kant op wandelen, dit pad leidde ons door een soort bos gedeelte en eindigde bij Partington Cove.

IMG_6104IMG_6107IMG_6119IMG_6128

Als laatste zijn wij gestopt bij de Big Creek Bridge. Een bekende brug langs de kust, met weer een prachtig beeld van de zee, de enorme brug erbij maakt het een mooi plaatje.

IMG_6140

Na een hele middag de kust van Monterey te hebben bewonderd zijn wij terug naar het hotel gereden om in te checken. Hier zullen wij onze laatste twee nachten vertoeven.

IMG_6032

In de avond zijn we het centrum van Monterey ingegaan om een restaurantje te zoeken. Het centrum ligt bij een Fishermans Wharf, een leuke pier met verschillende restaurants, een paar winkeltjes en veel walvistour-operators. Vanaf de parkeerplaats hoorde wij al enorm geblaf en gebrul. Wat bleek: een hoek bij de pier lag vol met wel 100 zeeleeuwen!! Wat een herrie en stank zeg hahahaha. Maar zo grappig om te zien! (Zie video).

IMG_6149

Wij hebben lekker fish and chips gegeten en zijn daarna weer naar het hotel gereden.

Morgen gaan wij in de ochtend nog wat wandelen in de buurt en daarna in de middag een Whale Watching Tour doen!

“Remember that happiness is a way of travel, not a destination.”

1. Ingrid:
    19 september 2023
    Weer super mooie foto"s!
    Jullie boffen ook wel met het weer,😇
    Veel plezier bij de whale watching tour!💖
    Liefs,
  2. Eline, Rocco en Colin:
    19 september 2023
    Wat een heerlijke foto's weer, heerlijk om jullie zo te zien genieten!!
    Heel veel plezier met het walvis spotten!
    Xxx