Dag 18 - Pismo Beach

18 september 2023 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Wij lieten het levendige Los Angeles achter ons en zijn rond 9.00 uur gaan rijden naar de volgende bestemming: Pismo Beach.

Onderweg was het erg bewolkt, hier en daar wat miezer, maar hoe verder wij richting de kust reden, hoe mooier het weer werd. Om 12.00 uur kwamen wij aan bij Pismo Beach, nog wat vroeg om in te checken dus hebben wij de auto hij het hotel geparkeerd en zijn wij een rondje door Pismo Beach gelopen.

IMG_6022

Ons hotel ligt echt letterlijk aan het strand, die weer verbonden is met een mooie pier en een klein stadje. De zon begon steeds meer door de komen en de lucht werd steeds blauwer. Het werd echt heerlijk!

IMG_5923IMG_5935

Wij liepen over de pier en zagen in de verte maar ook wel weer redelijk dichtbij, water omhoog spuiten vanuit het water.. huh, moet je nou kijken, dat zijn gewoon walvissen!! Maar echt, wij konden vandaag gewoon vanaf het strand tientallen walvissen spotten. Zo gaaf en zo bijzonder. Ze sprongen naar boven met hun bek open en plons, weer naar beneden met de vin omhoog. Echt heel de dag door, fantastisch! (Zie video)

IMG_5944

Na een lunch langs het strand hebben wij helemaal langs de zee gewandeld over het strand, lekker met de bloten voeten door het warme zand en de koude zee. Halverwege nog even op een handdoek gezeten en genoten van de zon, het briesje en de indrukwekkende walvissen (bultruggen) en de pelikanen die boven het water vlogen en visjes vingen in het water.

IMG_5989IMG_6013IMG_5999

Een heerlijke dag op het strand vandaag, waar wij even konden ontspannen en bijtanken.

In de avond hebben wij nog wat gegeten bij een Italiaans restaurantje, helaas niet zo lekker. Maargoed, daarna weer naar het hotel gewandeld, de koffers weer goed ingepakt en onze dag voor morgen voorbereid.

IMG_6025

“Ocean air, salty hair. Sandy Toes, sunkissed nose.”

1. Theo Stolk:
    18 september 2023
    Dat is inderdaad lekker, zo'n rustig dagje aan het strand, gewoon een beetje lummelen. Fijn dat het weer lekker is opgeknapt. Is dat nu een broodje zalm op die foto?
  2. Petula Stolk:
    18 september 2023
    Oh, wat mooi die walvissen, daar wordt je toch stil van! Lekker dagje zo, beetje uitrusten met de voetjes in het zand en de zee. 😘
  3. Ingrid:
    18 september 2023
    Wat een heerlijke dag was dat.
    Zomaar walvissen kunnen spotten....😇
    En uiteraard ook fijn ontspannen dag te hebben.
    Hoort ook bij vakantie!🏊☀️⛱️
    Liefs! 💖
  4. Jenn, Cliff en Milo:
    18 september 2023
    Ook lekker even een stranddagje! Ziet er prachtig uit en die walvissen… wauwie!!!! Of nee… Willy!! :)
  5. Astrid Olree:
    18 september 2023
    Geweldig das wat anders als vvv herten hahaha
    Prachtig om te zien en een lekker dagje rust is ook fijn