Dag 16/17 - Universal Studios & Sightseeing

17 september 2023 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Geen paniek! Geen zorgen! Wij zijn niet omgekomen in een achtbaan, wij zijn nog hartstikke in leven. Echter had reislogger een foutmelding waardoor ik gisteren geen blog kon schrijven. Dit kwam mij ook wel goed uit eigenlijk want wij waren kapot na een hele leuke dag in het pretpark!

Universal Studios was echt heel erg leuk. Wij waren gisteren met de metro naar het park gereisd, waar wij vervolgens met een gratis shuttle de heuvel op, naar het park werden vervoerd, super handig! Het park was echt enorm, zoals alles hier in Amerika. Het bestond uit een Upper Lot en een Lower Lot. Waar je tussen de twee met meerdere roltrappen de juiste kant op werd gestuurd.

IMG_5669

Wij begonnen bij Super Nintendo World, het nieuwste gedeelte van het park (lower-lot gedeelte). Speciaal voor de Mario nerds onder ons (Justin). Zo blij als een kind liep Justin langs enorme paddenstoelen en blokken, power-ups en noem het maar op. De aankleding was echt heel gaaf gedaan! De attractie moesten wij wel bijna een uur voor in de rij staan, maar de wachtrij zelf was ook mooi aangekleed. Eenmaal ik de achtbaan zat je in een karretje en kon je net als bij Mario Kart op tegenstanders schieten en werd je dmv een VR bril over een parcours geleid. Heel leuk gedaan!

IMG_57022193f382-fcfd-4186-86b7-ae2c4615db33

Voor de overige attracties in het park hadden wij een express-pass aangeschaft, zodat je nergens ik de rij hoeft te staan!! Echt top!!

Na Super Nintendo World zijn wij in The Mummy geweest, een dark ride (letterlijk want hij was in het donker), erg tof! Daarna in Jurassic World geweest, dit was echt onze favoriet (de achtbaan zelf is een beetje te vergelijken met de vliegende Hollander) de aankleding was echt geweldig! En als laatste zijn wij in Transformers geweest, heel cool gedaan, deze was met 3D effecten.

IMG_5708

H(up) naar de Upper Lot!

Hier zijn wij in verschillende attracties geweest, hoogtepunten waren uiteraard Hogwarts (Harry Potter), dit vond ik echt geweldig en liep ik als een blij kind rond. Echt fantastisch gebouwd en aangekleed allemaal. Ons tweede hoogtepunt was de Studio Tour, waarbij je een uur lang door de studios rijd en allemaal sets, auto’s en andere attributen ziet. (Zie video’s)

IMG_5726IMG_5742IMG_5769

Deze ontzettend leuke dag hebben wij afgesloten in de Citywalk van Universal, dit is een boulevard met restaurants en winkels voor het park. Hier hebben wij heerlijk Mexicaans gegeten.

————

Vandaag stond sightseeing op de planning. Om 9.00 uur liepen wij de stad in en hebben wij uiteraard weer een koffie gehaald bij de Starbucks.

Na een rit met de metro en bus zijn wij de dag begonnen bij het Griffith Observatory. Het allerbekendste observatorium van de wereld. Vanaf hier had je ook een mooi uitzicht over heel Los Angeles en kon je de Hollywood letters zien, maar helaas was het heel de dag mistig en bewolkt en hebben we dit helaas niet kunnen bewonderen. Daardoor zijn wij wel langer in het Observatorium geweest, en hebben wij de expositie Signs of Life bekeken in het Samuel Oschin Planetarium. Heeeel gaaf!

IMG_5808IMG_5805IMG_5801IMG_5792

Voor het tweede gedeelte van de dag stond een bezoek aan de Santa Monica Pier gepland. Hiervoor moesten wij eerst nog zo’n 2 uur met de metro reizen. Eenmaal daar aangekomen was het helaas nog steeds bewolkt en dat maakt een bezoek aan het strand toch minder leuk. Wij zijn een rondje over de drukke pier gelopen en daarna nog langs de boulevard van het strand. Hier hebben wij nog hele lieve geloftes mee kunnen luisteren van een mooi bruidspaar dat ieder moment zou trouwen. Altijd bijzonder zoiets.

IMG_5824IMG_5831IMG_5850

Aan het eind van de middag toen wij weer richting metro liepen, begon, jawel, de zon een beetje te schijnen. Echter was deze al aan het ondergaan want het begon al donker te worden. Na weer een lange rit terug naar het centrum hebben wij nog een rondje gelopen door het dichtstbijzijnde winkelcentrum voor nog wat leuke foto’s met de verlichte straten. (Zie video)

Vandaag hebben wij ECHT als een dikke Amerikaan gegeten, want, wij hebben een hotdog, ijs met churros, patat en pizza gegeten op 1 dag hahaha. BURP!

3c1be26f-e7a4-4549-97b6-35c59c53c05d

Ondanks dat we niet de Hollywood letters hebben gezien, hebben wij wel een leuk alternatief gevonden ;)

IMG_5864

Nu lekker slapen en morgen verlaten wij Los Angeles.

“Live life with no excuses, travel with no regret.”

1. Ingrid:
    17 september 2023
    Zo bijzonder allemaal, naar denk ook zo vermoeiend.
    Leuk ook voor Just van Mario.
    Is wel beetje nerd maar wel een hele lieve mooie nerd....🥰
    Jammer van Hollywood letters, maar alternatief ziet er ook prima uit
    Dank en veel liefs!💞
  2. Jenn, Cliff en Milo:
    17 september 2023
    Super leuke dagen achter de rug! Gaaf om de Hollywood letters te zien. Universal Studio’s lijkt me ook heel leuk om mee te maken. En die Santa Monica pier is echt leuk zo in het echt te zien

Dit typt Milo die jullie mist:
    Gdhfgff tñjxvnn hmmm

Veel liefs xxxx
  3. Samantha:
    17 september 2023
    Ahh echt als in de films! Living like an american! 🥳 wat een feestje en wat een lieve foto van jullie! ❤️ Veel plezier morgen, ben benieuwd naar de nieuwe verhalen xxx
  4. Iris:
    Hogwarts!!!! 🙆🏻‍♀️🙆🏻‍♀️
  5. Astrid Olree:
    17 september 2023
    Hollywood hoe gaaf, en ja er was lichte paniek toen er geen blog was hahahha.
    Geweldig weer, en idd alles is groot.
    Als jullie terug komen neem je zeker een weekje vrij om bij te komen hahaha