Dag 14 - Helikoptervlucht & Lake Havasu

14 september 2023 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Let’s go! Wij gaan vandaag de lucht in met de helikopter!

Vandaag hadden wij gelukkig wel weer een goed ontbijt, namelijk pancakes met fruit. Heerlijk. Na het ontbijt hebben wij nog even in het zonnetje met de ouders gebeld en zijn wij daarna gaan uitchecken.

Rond 10.15 uur stapten wij in de auto, wij zeiden nog tegen elkaar hoe leuk het zou zijn als we nog de wapiti tegen zouden komen… Wij namen de bocht met de auto en daar stond hij! Wauw! Zo’n mooi beest!

Na een paar foto’s kwamen wij rond 10.30 uur aan bij het vliegveld. Hier kregen wij samen met een paar anderen een veiligheidsvideo te zien en kregen wij nog een veiligheidsvest om. Daarna konden wij om 11.15 uur de helikopter in! Woehoe!

De vlucht was zo ontzettend gaaf! Moest er bijna van huilen zo gaaf en mooi vond ik het. Wij hebben het er iedere keer over dat het zo geweldig is dat wij deze dingen samen mogen meemaken.. !

Onze helikopter werd bestuurd door een pilote genaamd Nathalie, een hele leuke jonge vrouw. Zij nam ons mee over de Grand Canyon en onderweg hoorde wij leuke muziek en kregen wij informatie over de Grand Canyon. (Zie video’s)

Eenmaal weer gedaald hebben wij een appeltje gegeten en konden wij de weg weer op, wij moesten nog zo’n 3 uur rijden naar Lake Havasu.

Vanochtend vertrokken wij met een lekker temperatuurtje met een zonnetje, onderweg nog een paar regenbuitjes en in de verte bliksemschichten, maar uiteindelijk kwamen wij aan in Lake Havasu waar het 40 graden was! Pffff.

Wij zouden eerst gaan wandelen maar dat vonden wij echt te gek, dus hebben wij de rest van de dag aan het zwembad gelegen en gezwommen.

In de avond zijn wij naar the Village gelopen, wat bij de welbekende London Bridge van Lake Havasu ligt. Leuke tentjes en bootjes, hier hebben wij een burger gegeten en daarna zijn wij weer terug naar het hotel gelopen. (Nog altijd 36 graden)

Morgen een lange reisdag, wij moeten 6 uur lang rijden, op naar Los Angeles!

“Travel is the only thing you buy that makes you richer.”