Dag 13 - Grand Canyon

13 september 2023 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

De ochtend begon met een tegenvaller, wij kwamen om 8.00 uur aan bij de ontbijtzaal, en er was letterlijk niks meer om te eten behalve een droge geroosterde boterham. De scrambled eggs waren op, de yoghurtjes, de juice, de koffie.. het was echt zo raar! Het werd amper bijgevuld, dus wij zijn al snel onze spullen gaan pakken en hebben uitgecheckt.

Na een bewolkte ochtend met hier en daar een spetter en een wat saaie route, kwamen wij aan in de Grand Canyon. Wauw, wat ontzettend mooi en zoals de naam al zegt, GROOT!

Bij de entree van het Nationale Park lieten wij onze parkenpas zien en konden gelijk doorrijden. Een hele mooie route door bossen en wij voelde ons alweer helemaal een met de natuur.

IMG_5453

Onze eerste stop was bij twee uitkijkpunten, hier kon je helemaal over de Grand Canyon kijken. (Zie video).

Daarna zijn wij doorgereden naar de Yavapai Lodge om in te checken, echt heel tof middenin het bos. Onze kamer was een stukje verderop, daar konden wij de auto kwijt en gelijk de koffers neerzetten. Vervolgens hebben wij de gratis shuttle van het park genomen naar het Visitor Center, hier begonnen wij aan een wandeling langs de Grand Canyon genaamd Rim Trail.

IMG_5463IMG_5466

Nog geen 5 minuten aan het lopen en het begon te regen en waaien. Helaas duurde dit wel een tijdje, maar gelukkig klaarde het op en werd het toch een mooie dag om te wandelen. Tijdens onze wandeling zijn wij muildier hertjes, eekhoorns, roodkopgieren, dikhoornschapen en wapiti’s tegengekomen! Vooral die laatste twee heel gaaf om te zien.

IMG_5495IMG_5485IMG_5501

De wandeling was erg mooi en indrukwekkend, en duurde zo’n 3 uur. Aan het einde van de wandeling namen wij de shuttle weer terug naar de Yavapai Lodge.

IMG_5490IMG_5526IMG_5533IMG_5541

Bij onze Lodge konden wij wat te eten bestellen in het restaurant en dit opeten bij een vuurtje. Daar zitten wij nu nog terwijl ik dit schrijf. Heerlijk!

IMG_5557
Morgen gaan wij een helikoptervlucht maken boven de Grand Canyon en daarna door naar Lake Havasu.

“Once a year, go someplace you’ve never been before.”

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    13 september 2023
    Het ziet er inderdaad heel groot uit!
    Weer een mooie wandeling.
    Gelukkig knapte het weer op.
    En serieus raar hotel dat om 8 uur geen ontbijt meer heeft....🤨
    Dat vuurtje s avonds maakt wel weer veel goed denk ik.
    Ziet er romantisch uit!😍
    Liefs! X
  2. Petula Stolk:
    13 september 2023
    Zelfs het kampvuur was groot (s)!
    Schitterend omdat in het echt allemaal te kunnen zien, helemaal vandaag vanuit een helicopter. 😘
  3. Jenn, Cliff en Milo:
    13 september 2023
    Leuk bij dat kampvuurtje s'avonds! Ook heel tof om met de helikopter eroverheen te vliegen vandaag. Wederom een mooie beleving. Jammer van de regen in het begin.
    Veel plezier vandaag!
  4. Astrid Olree:
    13 september 2023
    Geen woorden voor, en dan nig met een helikopter morgen jeetje wat gaaf!