Dag 12 - Lower Antelope Canyon & Horseshoe Bend

12 september 2023 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend konden wij lekker uitslapen en op ons gemak ontbijten. Eerst hebben wij nog even met het thuisfront gebeld, altijd fijn om elkaar even te spreken en te zien.

Rond 10.00 uur zijn wij even de Wallmart ingedoken en daarna naar het uitkijkpunt van Lake Powell gereden. Hier had je een mooi uitzicht over het stuwmeer.

IMG_5297

Daarna zijn wij naar de touroperator gereden. Vandaag stond de Lower Antelope Canyon op de planning. Dit is een canyon met glooiende, rode zandstenen wanden. Invallende zonnestralen zorgen in combinatie met de uitgesleten vormen voor een bijzondere aanblik. Echt prachtig!

IMG_5305

Om 12.00 uur was het zover, samen met onze tourguide Justin (ja, lekker makkelijk onthouden!) en een groepje van 10 zijn wij de canyon ingegaan. Deze canyon kun je alleen bezoeken met een gids omdat het tot de Navajo Nation behoort. De Antelope Canyons zijn van de Navajo Nation, en daarom mag je ook niet filmen in de canyon vanwege de copyrights.

IMG_5312IMG_5319IMG_5325

De Antelope Canyon is ontstaan door waterslijtage en windslijtage. Voorheen was dit allemaal oceaan en dat is ook terug te zien op de wanden. Je ziet strepen, maar ook gladde stukken en hier en daar een soort kleine steentjes wat nog restjes koraal en schelpen zijn, die versmolten zijn geraakt in de canyon. De canyon is gelegen in een overstromingsgebied, waarbij in de zomermaanden de canyon vol kan lopen met water. Heel bizar, de gids had hier een filmpje van laten zien. Maar vandaag was het helemaal veilig hoor ;).

IMG_5328IMG_5343IMG_5370

Een uur lang liepen wij door de canyon, echt schitterend, zo machtig mooi en bijzonder om daar te kunnen lopen. De gids vertelde van alles en maakte de meest fantastische foto’s voor en van ons! Sommige foto’s zul je wel herkennen van je Windows, LG of Macbook Screensaver!

IMG_5350IMG_5362IMG_5373IMG_5365

Na deze schitterende tour zijn wij even in het naastgelegen restaurantje een ijskoffie met scone gaan nuttigen. Na een toiletbezoek konden wij door naar de Horseshoe Bend. Hier kon je met de auto naar een parkeerplaats rijden en vanaf daar wandelen naar het uitkijkpunt. Wauw! Hier keek ik enorm naar uit, en nu was het zover. Wat een prachtig uitzicht zeg! (Zie video)

IMG_5387IMG_5432

Gelukkig lag de Horseshoe Bend 10 minuten bij ons hotel vandaan en waren wij dus rond 15.30 uur weer terug in het hotel. Daar hebben wij ons snel omgekleed om nog lekker te kunnen zwemmen in het zwembad.

Morgen laten wij Page achter ons en rijden wij richting Grand Canyon Village.

“Some beautiful paths can’t be discovered without getting lost.”

1. Jenn, Cliff en Milo:
    12 september 2023
    Dit is echt heeel gaaf! Toen jullie het zeiden gister, wist ik gelijk dat dit het was haha. Mooie foto’s ook! Het lijkt mij ook al helemaal leuk om door de Wallmart te lopen hahaha. Alle XXL verpakkingen zien.

Veel plezier bij de Gran Canyon!

Liefs
  2. Ingrid:
    Prachtig!
    En die foto"s zijn inderdaad bekend als screensaver..
    Ook prettig om een dag er tussen te hebben die iets minder gevuld is.
    Even lekker bijkomen van alle indrukken...
    Veel liefs!🥰
  3. Astrid Olree:
    12 september 2023
    Alsof het niet echt is, wat een natuurgeweld is daar geweest!
    Echt adembenemende plaatjes