Dag 12 - Hinton

17 september 2019 - Hinton, Canada

Vanochtend vroeg ging de wekker om 7:00 uur, na nog even Samantha en de mamma’s te hebben gesproken kon de dag beginnen. Altijd fijn om even wat van het thuisfront te horen. :)

Helaas viel het ontbijt niet zo lekker en hadden we er snel genoeg van. Afrekenen en uitchecken dus. Het was 1,5 uur rijden van Clearwater naar Blue River, hier stond de excursie Blue River Safari gepland. Je ging dan met een grote boot de rivier op om Wildlife te spotten. Op onze voucher stond 1 uur durend, maar dit werden er 3.. Na een uur op de ‘normale’ boot gingen we aan wal om een waterval te zien, vervolgens moesten we in een speedboot stappen en gingen we daar een half uur mee door dunnere stromingen. Dit ging erg snel en was erg leuk! (Zie filmpje)

D1E99FAA-ABD3-4661-B19D-E3DFA7ACCB2D51EEB0C1-6D37-409C-9EF4-E75416FBB32EBF5CE5FB-5C7A-4D16-9E04-307485081DA70766E7FE-5F07-4CFD-99B2-12D4A66FF7EFDE09867C-7E69-42E5-A0E2-D1B0AACB96B8

Na de speedboot weer terug op de normale boot om terug te gaan naar het startpunt. Helaas hebben we geen Wildlife gezien, regende het voor een groot deel en was het koud. Niet erg geslaagd dus.

Na de excursie hebben we nog even wat warms gedronken met een koek, heb ik nog een leuk armbandje gekocht,

B15028EF-1C56-46E4-BCC3-4D345AE2265A

en zijn we de auto weer ingestapt. Op naar Hinton!

We reden door echt een heel mooi gebied, voornamelijk over de Yellowhead hwy. Hoe verder we in september zijn hoe meer de herfstkleuren zich laten zien. Echt heel mooi! Op een gegeven moment reden we langs de hoogste berg van de Canadese Rocky Mountains; Mount Robson.

27159071-38B4-45DA-9022-98F7F7C3ECE701B1CD1C-DEFA-4A7E-B636-C975BBB99470

Toen we Jasper naderde moesten we een Nationale parken pas kopen, zodat je overal de parken in kan met de auto. Vervolgens konden we verder Jasper inrijden.

Omdat we in de provincie Alberta zijn is het nu 8 uur verschil met NL ipv 9 uur. De excursie duurde langer dan verwacht en we moesten erna ook nog 3 uur rijden, we kwamen dan ook pas rond 19:30 uur bij onze overnachting in Hinton.

Morgen gaan we Jasper verkennen, dus ook weer vroeg op pad!

”Drive slow and enjoy the scenery, drive fast and join the scenery”

Lieve groet,

Dagmar en Justin

1. Theo Stolk:
    17 september 2019
    Druk, druk, druk hebben jullie het zeg. Gelukkig zie ik op de foto's toch blauwe lucht en wordt het weer hopelijk iets beter voor jullie. Hoe doen jullie het onderweg met eten, langs een supermarkt?
  2. Dagmar:
    18 september 2019
    Onderweg stoppen we bii tankstations en soms als er een supermarkt zit in de plaats waar we zijn, kopen we vast wat eten. :)
  3. De aller leukste nicht van de wereld aka Steffie:
    17 september 2019
    Wat leuk om te lezen allemaal zeg! Heeeel gaaf wat jullie allemaal doen.
    Geniet ❤️