Dag 11 - Monument Valley

11 september 2023 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Howdy! Vandaag stond paardrijden in Monument Valley op de planning. Hiervoor moesten wij eerst nog 2,5 uur rijden vanaf Moab.

Om de dag goed te beginnen zijn wij bij de Starbucks een cappuccino en croissantje gaan halen. Toen wij stonden te wachten kwam er een man naar ons toe, die vroeg: Where are you from? Dus wij: The Netherlands. Waarop hij in het Nederlands antwoordde: Dat dacht ik al te horen. Waar precies in Nederland? Dus wij: Ja, Rotterdam. De man: oh, daar woont mijn familie, waaronder mijn vader dichtbij, die woont in Nieuwerkerk aan den IJssel.

Hahaha, wat een kleine wereld?! De man zelf kwam uit Canada maar heeft een Nederlandse vader. Wij liepen met ons ontbijt weer naar de auto en zijn gelijk doorgereden.

Na een lange reis met niet zoveel te zien en vooral veel rechte wegen, kwamen wij om 11.30 uur aan in Monument Valley. Hier heb ik nog even mijn leven gewaagd voor een foto. Wij wilde namelijk graag een foto vanaf het bekende uitzichtpunt (lees, vanaf het midden van de weg) voordat je Monument Valley inrijdt. Wat dienst heeft gedaan in meerdere western films.

IMG_5226

Om 13.00 uur zouden wij gaan paardrijden, dus zijn wij eerst een rondje door het Visitor Center gelopen en hebben we nog wat fruit gegeten en water gedronken.

IMG_5236IMG_5240IMG_5237

Hup! Door naar de paarden, waar wij een uur samen met een gids zouden paardrijden. Voor mij werd de mustang, Apache gezadeld en daarna kon ik opstijgen. Voor Justin werd de mustang, Tallcan gezadeld. Beide hele mooie paarden. De rit was echt even wennen in het begin, daarna heel leuk. Wij hadden hier en daar wat gemixte gevoelens. Je paard moet al het werk doen, in de hitte en je geeft hem iedere keer kleine kicks, zodat hij gaat lopen. Dit voelde een beetje gek. Maar desalniettemin, enorm leuk om een keer paard te hebben gereden! Zeker in Monument Valley.

IMG_5261IMG_52492828cff5-214c-4fcd-9eb7-15178470c5b7
Na het paardrijden moesten wij nog 2 uur rijden met de auto naar ons hotel, dat in Page ligt. Helaas werd het bewolkt en heeft het sindsdien geregend, hopelijk klaart het morgenochtend op en vallen de zonnestralen mooi in de canyon waar wij morgen een tour gaan doen.

(Ondertussen zitten wij in Arizona, waar het tijdverschil met NL weer 9 uur is).

“Travel makes you realize that no matter how much you know, there’s always more to learn.”

1. Eline, Rocco en Colin:
    11 september 2023
    Wauw wat een prachtige foto's weer!! Die foto van jou op het paard is echt geweldig, je komt zo uit een western gestapt, haha!!
    Geniet van jullie dag morgen en liefs van ons!
  2. Jenn, Cliff en Milo:
    11 september 2023
    Het is inderdaad net een western film. Echt super gaaf! Ik snap wat je bedoelt met die gemixte gevoelens. Ik zou dat ook moeilijk vinden, zeker in die warmte. Maar denk maar dan zo als jullie niet gaan was iemand anders geweest…? :) en het is wel een fantastische ervaring!
  3. Ingrid:
    11 september 2023
    Absoluut een fantastische ervaring!
    En we nemen maar aan dat die paarden echt wel goed verzorgd worden.
    Inderdaad superleuke foto van je Dagmar🥰!
    Weer een bijzondere reisdag erbij.
    Op naar de canyon🙂
    Liefs! X
  4. Astrid Olree:
    11 september 2023
    Jhiha galop, echt weer een mooie beleving, al rijd ik liever een Ford Mustang hahahah.
    Het is idd net alsof jullie in een film meespelen, geweldige plaatjes weer
  5. Sven:
    11 september 2023
    Die paarden hebben liever jullie op hun rug dan de gemiddelde Amerikaan hoor haha.
  6. Petula Stolk:
    11 september 2023
    En heeft Justin je met zijn lasso gevangen? Echt geweldig om te zien zo, met die achtergrond!