Dag 10 - Arches National Park

10 september 2023 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Om 7.00 uur ging dit keer de wekker, na even contact te hebben gehad met het thuisfront zijn wij gaan ontbijten bij een hip tentje naast ons motel. Hier hebben wij een omelet met toast en granola met yoghurt gegeten.

Gelukkig hoefde wij voor onze activiteit van vandaag maar 10 minuten te rijden naar Arches National Park. Hier zijn wij om 9.00 uur begonnen met onze eerst wandeling van de dag. De Delicate Arch, de bekendste boog van Amerika en tevens het symbool van de staat Utah.

Een pittige wandeling omhoog en nauwelijks schaduw, maar de aanblik van de 15 meter hoge Delicate Arch aan het einde van deze tocht was het zeker waard! Je kon er ook nog onder gaan staan voor een foto, maar wij hebben de boog van iets verderop aanschouwd. (Zie videos)

IMG_5134IMG_5147IMG_5151

Na flink te moeten bijkomen, zijn wij naar de volgende boog gereden, de Landscape Arch. Hier was de wandeling iets minder lang en veel minder pittig, maar de temperatuur lag ondertussen al op de 30 graden. En ook hier amper schaduw. Aan het einde van deze wandeling kon je een smalle boog zien van 19 meter, een van de langste van de wereld.

IMG_5171IMG_5164IMG_5174

Twee prachtige wandelingen met veel mooie rotspartijen om ons heen. Het was op een gegeven moment al bijna 35 graden na onze laatste wandeling, en dus vonden wij het tijd om langzaamaan weer naar Moab terug te rijden. Onderweg het park uit, nog gestopt bij een paar uitkijkpunten voor foto’s.

IMG_5179IMG_5183IMG_5192

Om 15.00 uur waren wij weer in Moab en zijn we als eerst een restaurantje gaan zoeken om te lunchen. Deze lunch smaakte overheerlijk en mega verdiend! Voor het avondeten hebben wij wat bij de supermarkt gehaald, samen met een nieuwe voorraad aan fruit, water en koekjes.

Onze middag hebben wij afgesloten met een verkoelende duik in het zwembad.

Morgen gaan wij paardrijden in Monument Valley! Heel erg benieuwd en heel veel zin in!

“Have stories to tell not stuff to show.”

1. Ingrid:
    Zo nu ben ik eerste...
    Respect hoor om zulke wandelingen te doen bij die temperaturen!
    En weer hele mooie foto 's!

Hier verschrikkelijk warm en doen we dus heel weinig, zeker geen lange wandeling.😉
    Wel heel fijn dat er steeds zwembad bij hotel is!
    Veel plezier morgen met paardrijden.
    Wellicht s avonds zadelpijn...🙂
    Liefs!
  2. Petula Stolk:
    10 september 2023
    Sommige plaatjes komen echt uit een Western. Nu ook nog paardrijden! Heb je je hoed dan al? Veel plezier en vergeet de biefstuk onder je zadel niet 😂❤️
  3. Astrid Olree:
    10 september 2023
    Ik ga er niks over zeggen, wel over die rode steen massa. Zo indrukwekkend, zo groot en zo mooi.
    Pflpflfpfl (paardgeluid) veel plezier morgen
  4. Fred: