Dag 10 - 100 Mile House

15 september 2019 - 100 Mile House, Canada

De hoogtepunten van vandaag:

Onze route naar 100 Mile House was echt heel erg mooi. Heel western en ontzettend mooie natuur. Enorme bergen, wateren, bomen. Het landschap was echt schitterend. We reden langs het Carpenter Lake, dit meer is turquoise van kleur en ontzettend groot.

514B2408-23C9-4BA9-B863-9B5D33062DB2

Naast dit meer stonden ook veel kale bomen, in een van deze bomen zat een zeearend. Justin had de auto even stilgezet zodat we deze konden bewonderen.

98724943-A85B-42DA-8D8F-DE3CC4EF14DC

Na het Carpenter Lake reden we langs een lange rivier, hier zagen we nog zo’n 3 zeearenden. Eentje zat lekker een visje te eten op een steen. En de andere 2 zagen we vliegen.

En jawel, beer nummer drie!!!

Er stonden heel veel auto’s stil langs de weg met verrekijkers en fotocamera’s. We moesten dus wel even stoppen. Bleek dus een zwarte kleine beer te zijn. Die zat tegen de berg op tegen een boom.

Uiteindelijk kwamen wij aan bij 100 Mile House, zonder dat we het doorhadden eigenlijk. We zijn voorbij onze overnachting gereden en door gegaan naar 108 Mile Heritage Site. We hadden gelezen dat dit een schattig dorpje was van vroeger. Bleek meer een soort kinderboerderij maar dan zonder de dieren en alles zat dicht... beetje jammer.

091FA270-2574-4C93-9FDF-6499AD9B3B20FBE7B064-EF29-4F53-823B-01F1AC8EAD8A

Al snel stapte we in de auto en reden we maar weer terug naar onze overnachting. Het leek ons een goed idee om even door de wasstraat te gaan, want de auto zag er niet uit!!

64DDD829-5B02-42C8-974A-A943AAC10817

Eenmaal bij het hotel hebben we ons ingecheckt zodat de koffers de kamer in konden.

Aangezien we de vorige twee dagen niet veel hadden gedaan wilde we nu toch wel graag een wandeling maken. Dit kon! Bij ons in de buurt zit een meer en daaromheen kon je vogels spotten met een leuke wandeling. Nou, dit was een wandeling van hooguit 30 minuten en geen vogel te bekennen. Jammer dit.

52C10006-B2A4-414D-B5AB-27F24E839F9C7C7DBFF1-B893-46E5-9922-3F79338ED4D8

Om onszelf toch nog te vermaken hebben we een rondje door de supermarkt gelopen en hebben we beide een broodje bij de Subway gehaald als avondeten. De rest van onze avond hebben we doorgebracht in onze kamer met een puzzeltje en een snack.

Morgen hopelijk een leuker avontuur!

”Difficult roads often lead to beautiful destinations”

Lieve groet,

Dagmar en Justin

1. Astrid Olree:
    15 september 2019
    Mooie vogel he, en wat een kleur dat water!
    Heerlijk om weer te lezen, en ja die auto kon wel een sponsje gebruiken.